Pravidelně publikujeme

10 nejčastějších chyb ve Facebook marketingu

Vyvarujte se základních chyb, které na Facebooku dělá čas od času každý. Dostalo se k nám bezpočet Facebook stránek klientů, které byly v dezolátním stavu. Někdy jsme přebírali dokonce takové Facebook stránky, u kterých by možná bylo snazší je zrušit a začít s čistým štítem. Protože nám není stav Facebook stránek firem lhostejný, přinášíme Facebookové desatero.

 01 dostatečně neaktualizujete

Tohle se děje velmi často. Nejsou fotografie, pak není co postovat, pak není čas atd. Těch výmluv, proč něco nezveřejnit pravidelně na Facebooku, najdete fakt spoustu. Přitom je to škoda. Nevědomky jste si doteď ubírali dosah příspěvků a potenciálně i reklamu za velmi nízké náklady přímo na Facebooku.

 

02 komunikace je monotónní

Ne, fanoušky opravdu nezajímají jen vaše produkty, bez ohledu na to, co děláte. Snažte se do Facebook komunikace přinést i něco dalšího. Fanoušci často čekají různé zákulisní informace – na čem pracujete, jak pečujete o své zaměstnance nebo kdo zrovna přivedl do práce psa.

 

 03 zajímá vás jen počet fanoušků

Jak jsme již zmínili v jednom z našich minulých příspěvků, fanoušci by neměli být primárním cílem, proč děláte na Facebooku marketing. Je to zbytečné, drahé a pravděpodobně vám postačí získat jen polovinu fanoušků, než si myslíte.

 

04 nevyužíváte všech výhod Facebooku

Facebook neustále přichází s něčím novým. Pravda, možná ani nemůžete sledovat všechny novinky, na druhou stranu právě probíhající kampaň, která se zobrazí na Facebooku jen lidem, kteří navštívili v minulosti váš web, už může dávat smysl.

 

 05 nezajímáte se o více možností

Složitý problém má někdy jednoduché řešení. Když bychom se vás zeptali, jaké marketingové možnosti na Facebooku máte, pravděpodobně odpovíte jen Facebook stránku. Pak však zbytečně opomíjíte osobní profil nebo Facebook skupiny, které jsou někdy velmi zajímavým řešením.

 

 06 spolupracujete s nesolidními firmami

Již jsme přebírali Facebook stránky, které měly z minulosti falešné fanoušky nebo rozjeté kampaně, v nichž majitelé jen vyhazovali peníze oknem po tisících korunách denně. Po přenastavení jsme dosáhli lepších výsledků, třeba jen za pětinu ceny. Pozor na slibovače modrého z nebe, neprofesionály a „holčinu od vedle, co to přeci umí nastavit, když tam tráví tolik času.“

 

07 podceňujete grafiku a kvalitu podkladů

Jste pracovití, na svém produktu nebo službě jste nechali při vývoji a ladění ruce, ale pak to zazdíte nevkusnou grafikou. Tudy taky cesta nevede. Držte si úroveň, nestojí to balík.

 

08 neznáte své zákazníky

Pokud máte svůj vlastní obchod, kde své zákazníky pravidelně potkáváte, tento bod pro vás možná nebude natolik relevantní. Pokud jste však noví v marketingovém oddělení, raději si pořádně nastudujte cílovou skupinu a to ideálně přímo v provozu. Někdy stačí telefonát, návštěva prodejny nebo schůzka s pár klienty. Rychle pochopíte jejich problémy, chování a snadněji pak zacílíte celý marketing včetně Facebook reklamy.

 

 09 nenavazujete vztahy

Ano, Facebook je i o přátelství mezi firmami. Domluvili jste promo a poté, co někdo označil vaší Facebook stránku prostřednictvím té své, nepřišel žádný extra zázrak? Ani přijít nemohl. Takhle sdílení mezi Facebook stránkami nefunguje. Každá zmínka vaší značky se však počítá v celém komplexním pohledu. Podpora jednotlivých značek navzájem tak vede k postupnému rozvoji vaší značky.

 

 10 nesledujete konkurenci

Každému klientovi to doporučujeme, případně to zajistíme my, aby alespoň jedna osoba z týmu měla neustálý přehled o marketingových akcích, vizuálech a další práci ze strany konkurence. Zaměřte se pak především na úroveň grafiky, organizovanosti, úroveň češtiny atd. Můžete tak získat další konkurenční výhodu.