Pravidelně publikujeme

Důležitost call to action tlačítka

Původně jsme se dnes chtěli rozepsat o něčem složitějším a nikoliv o něčem tak elementárním, jako je důležitost CTA tlačítka. Vidíme to však dennodenně. Do webu často někdo investoval nemalou částku bez naší konzultace. Výsledkem je v lepším případě reprezentativní web, který však zcela nedbá na konverze. Na hlavní účel webu – prodat – se jaksi zapomnělo. Příkladem mohou být desítky webů, které možná své majitele hřejí dobrým pocitem. To je však asi všechno, co takový web bez call to action tlačítka zvládne.

Zvyšte si konverzní poměr o desítky procent

Ďábel se skrývá v detailech a ani online marketing není výjimkou. Každý web, který má konkrétní cíl – zaujmout zákazníka, získat poptávku, prodat službu nebo zboží nebo třeba získat nové a lepší zaměstnance – by neměl zapomínat na správné umístění call to action tlačítka. Tlačítko je viditelnější, než obyčejný odkaz. Často je umístěné v hlavní viditelné části konkrétní stránky bez nutnosti sjíždět dolů. Po kliknutí na tlačítko by vás měl web již vést za ruku a maximálně vám usnadnit dokončení cesty. Ať už je cílem poptávka, objednávka nebo třeba zaslání životopisu.

Záleží i na barvě a textu

Jakmile call to action tlačítko na svůj web umístíte, můžete se těšit na větší proklikovost a tím i na více objednávek / poptávek apod. Umístěním tlačítka by však vaše snaha končit neměla. Základním pravidlem pro volbu barvy tlačítka je odlišnost od všeho ostatního na konkrétní stránce. Rozhodně tedy nebarvěte barvu call to action tlačítka do barvy loga, menu a jiných prvků. Ideálně zvolte raději sytější odstíny zelené nebo oranžové.

Další kapitolou je text, který do tlačítka vložíte. Text by měl mít nápad, měl by být krátký a zcela srozumitelný. Často budete mít prostor na maximálně 2 až 4 slova. Doporučujeme otestovat místo „Objednat“ například „Přesvědčit se o kvalitě“ nebo místo tradičního „Odeslat“ zvolte raději „Požádat o nabídku“.

Vyšší dívčí v tlačítkách

V posledních letech s cílem mít ještě výkonnější weby však celá věda online marketingu postoupila ještě dál. Řeč je o A/B testování, kdy dochází k paralelnímu zobrazování dvou barev tlačítek. Pro tuto část doporučujeme oslovit vašeho webmastera, aby A/B testování spustil. Jak jsme již zmínili, testovat můžete barvu tlačítek, text v tlačítkách, vystínování a další. Každý test vás posune zase o kus dál k podstatně vyššímu konverznímu poměru. Výsledkem pak může být obrovský nárůst tržeb, aniž byste zvýšili investice do marketingu. Vše v návaznosti na zlepšení trychtýře, který propouští ty správné zákazníky.