Pravidelně publikujeme

Proč Facebook fanoušci nejsou většinou relevantní metrikou

Čas od času se setkávám s dotazy, jak nabrat ještě více fanoušků. Když se zeptám, co by mělo být cílem takové akvizice fans, druhá strana často odpověď nezná, anebo odpovídá ve smyslu toho, že konkurence jich má více, případně odpoví otázkou: „K čemu by ten Facebook potom byl?“

Fanoušci převážně pouze jako sekundární cil

Cílem každého podniku bez ohledu na velikost by měla být vyvážená strategie, která bude správně prodávat a současně prostřednictvím atraktivního obsahu budovat značku. Získávání fanoušků je až druhým krokem. Nikdy nestavíme strategii, jejíž základní prioritou je jen nabírat fanoušky. Můžeme se k tomu přiklonit v začátcích Facebook stránky, ale po získání určitého čísla tyto kampaně omezujeme a soustřeďujeme se především na dosah jednotlivých postů.

Dělejte to líp

Facebook je velice levný způsob, jak přesně zacílit větší masy uživatelů, které mají řadu specifických zájmů. Například holič může cílit na uživatele, které zajímají účesy a péče o vlasy. U takové cílové skupiny lze totiž počítat, že budou mít o účes a kvalitní službu holiče velký zájem, než kdyby Facebook kampaň byla cílena plošně bez specifikovaných zájmů uživatelů. Pokud v kampani získáme nějaké fanoušky, určitě nás to potěší, ale jak jsme již uvedli, není to prioritou, a jejich akvizice ani splněním hlavního cíle.

Existují výjimky

Přeci jen však existují výjimky, kdy lze předem zvolenou skupinu uživatelů oslovit Facebook reklamou. Ta je pak bude lákat pouze jako fanoušky. Následně totiž na tyto nově získané fanoušky můžeme zacílit pomocí specifické vstupní stránky, která nám pomůže získat jejich emaily, na které budeme následně zasílat newslettery, popř. můžeme nabrat první malé množství fanoušků, aby se nám komunikaci na Facebook stránce podařilo o něco více podpořit.

Nejste si jistí, zdali jsou vaše kampaně správně nastaveny? Napište mi na pechoucek@onlinestrategie.cz nebo prostřednictvím formuláře.