Pravidelně publikujeme

Úspěšná komunikace Skvosty s vůní benzínu

Odkomunikovali jsme úspěšně akci Skvosty s vůní benzínu, na kterou dorazilo celkem 10 000 lidí. Již druhý ročník úspěšného automobilového festivalu, který se řadí do TOP 3 největších automobilových událostí v ČR. Kolem 200 skvostných vozů, které se dělí na veterány a moderní supersporty, industriální areál DEPO2015 (ve kterém sami sídlíme) a skvělý doprovodný program. Jako základnu pro celou komunikaci jsme použili Facebook stránku Skvosty s vůní benzínu, ze které jsme současně založili Facebook event Skvosty s vůní benzínu 2018. Díky navázání na úspěšný minulý ročník, který jsme též komunikovali, se nám hned v úvodu potvrdilo 500 stálých hostů. Dalších 4 500 potvrzených hostů tedy bylo na nás.

Video i Instagram umí své

Upřímně přiznáváme, že obsah pro Facebook se dělá v takovém případě prakticky sám. 😃 Vždy vybíráme nejzajímavější kousky z celé expozice veteránů i supersportů. V návaznosti na minulý ročník jsme letos navíc měli materiály pro videopozvánku, což nám výrazně zvýšilo celkový dosah na sociálních sítích. Oproti minulému ročníku jsme navíc přidali i Instagram, přes který je vhodné cílit především na mladší cílovou skupinu. Pokud se na Instagramu často pohybujete, mohli byste mít přehled, že právě nadšenci do aut tvoří především z mužské části výraznou cílovou skupinu. Obsah Instagramu se uživatelům zcela personalizuje nejen tím, co sledují za profily, ale současně doporučuje i další podobný obsah.

Je Instagram jen otočená verze Facebooku? V žádném případě

Obsah komunikace byl z části pro Facebook i Instagram společný a především z pohledu nastavených reklam a remarketingu se zcela lišil. Mezi společné prvky patřilo video a fotografie vozů. Co jsme naopak na Instagramu potlačily, byly především všechny remarketingové kampaně na vstupenky nebo Facebook událost. Zpět jsme komunikovali pouze hlavní sdělení, u kterých jsme chtěli mít jistotu, že se skutečně dostanou ke všem uživatelům, kteří jakkoliv zareagovali na náš obsah. Současně jsme na Instagramu zapojili tzv. Stories (příspěvky, které se po 24 hodinách sami smažou). 

Čísla, čísla, hlavní jsou čísla

Komunikaci každého našeho klienta chceme mít vždy postavenou na číslech. Ať už jde o získané poptávky nebo klidně i počet potvrzených hostů. V rámci stanoveného rozpočtu jsme tedy získali dosah 700 000 uživatelů a odkomunikovali jsme v součtu na FB i Instagramu celkem přes 160 příspěvků. FB profil navštívilo přes 77 tisíc uživatelů. 

Co dělá známost značky

Minulý ročník se též vydařil nad očekávání a z jistého úhlu pohledu by se dalo říct, že si akce Skvosty s vůní benzínu udělala jméno v celé České republice. Tento aspekt měl rozhodně pozitivní dopad na značku festivalu. To jsme výrazně pocítili i letošní rok. V rámci stanoveného rozpočtu jsme tak dosáhli poloviční ceny za potvrzeného hosta, než tomu bylo v loňském roce. Současně jsme získali o 18 % více potvzených hostů na událost (počítáme “zúčastním se” i “mám zájem”).